Maldaimonic Game UX

Maldaimonic player orientations and experiences are all about having fun being bad without harming others.

マルダイモニックなプレーヤーの志向と経験は、他人を傷つけることなく、悪いことを楽しむことにあります。

Revealing everyday deception

Dark patterns and deceptive designs (DPs) are elements of the user interface that trick people. We are all deceptible.

ダーク・パターンや欺瞞的なデザイン(DP)は、ユーザ・インターフェイスの要素であり、人々を騙して他の人が取らないような行動を取らせるものである。

Malicious delight

Maldaimonic game user experiences characterize meaningful play that has an evil, but not intentionally harmful, bent.

マルダイモニックなゲームのユーザー体験は、邪悪な、しかし意図的に有害ではない、有意義な遊びを特徴づける。

Trust and reliance in AI-based systems

The AI we use on a daily basis needs to be explainable, and those explanations need to be trustworthy and reliable.

私たちが日常的に使用するAIは説明可能である必要があり、その説明は信頼できるものでなければならない。

Dark Patterns and Deceptive Design

Exploring dark patterns, deceptive interactions, and persuasive interfaces in Japan and elsewhere.

日本と海外のダークパターン、欺瞞的なインターアクション、説得力のあるインターフェイスを探ります。

Trust in AI

What factors affect trust and reliance in AI-based agents, systems, and environments? Exploring layperson and expert perspectives.

AIを活用したエージェント、システム、環境に対する信頼や信用に影響を与える要因とは?一般人や専門家の視点を探ります。

ELEMI: Exoskeleton for the Mind

Exploring whether and how a metacognitive agent can help us grapple with misinformation on social media.

メタ認知エージェントがSNS上の誤報に対処するのに役立つかどうか、またどのように対処するかを探ります。